EPFKEn sen och mörk midvinterkväll samlas en grupp människor i en lokal någonstans i Enköping. Naturen går på sparlåga och människor tenderar att söka värme och komfort inomhus. Fast just den här kvällen fylls den lilla lokalen med värme från en grupp pionjärer som tack vare sitt gemensamma intresse för en syssla så stimulerande och givande erövrat även denna för andra så dystra årstid. Denna syssla som kallas sportfiske. Resultatet av detta möte likasinnade emellan, kom att bli just ‘Enköpings Predatorfiskeklubb’. En tänkt samlingspunkt för att både stimulera den aktiva predatorfiskarens intressen likväl som att locka nya sportfiskare till sin skara. Tillsammans låter vi oss svepas med av en spännande jakt efter ett nytt klubbrekord på gös, att få lyfta vinnarbucklan efter klubbmästerskapet i gäddfiske eller att på hemsidans fotoalbum stoltsera med en grann kilosabborre. För oss är predatorfisket det vi brinner för och vårt mål är att utvecklas så mycket som möjligt inom området, samt att få andra människor att upptäcka tjusningen med sportfiske, och att hjälpa varandra att få uppleva den känslan som rusar genom kroppen när ett nytt personbästa får syna insidan av båten.

Vi önskar dig varmt välkommen till Enköpings Predatorfiskeklubb.