Vad får föreningen?

Status som en del i Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund och

• Motions, närvaro-, yttrande- förslags- och rösträtt vid förbundets kongresser.
  • Motions, närvaro-, yttrande- förslags- och rösträtt vid distriktets årsmöte.
  • Medlemstidningen ”Svenskt Fiske” till föreningen fem nummer/år.
  • Möjlighet att olycksfallsförsäkra tillsynsmän, fiskevårdare och andra föreningsaktiva.
  • Information från förbundet genom föreningsutskick.
  • Rätt att söka medel ur Sportfiskarnas fiskevårdsfond.
  • Möjlighet att söka bidrag från Aktivitetsbidraget.
  • Sportfiskarna bjuder anslutna föreningar på abonnemangskostnaden för fiskekortsbutik på Fiskekort.se (värde 995 kr).
  • Konsulenthjälp och utbildning för ungdomsledare, fiskevård, mm.
  • Ansvarighetsförsäkring genom förbundet.
  • Rätt att sanktionera fisketävlingar.
  • Rätt att delta i lagtävlingar vid DM och SM.
  • Service från Sportfiskarnas studieförbund Studiefrämjandet.
  • Rabatt på förbundets litteratur, t ex Ekologi för Fiskevård, Fisketillsyn etc.
  • Möjlighet att sälja Bingolotter, Sverigelotter, julkalender, etc.

Medlemsklubb får dessutom

• Rabatt på det individuella medlemskapet i förbundet för sina medlemmar. OBS! Minsta årliga debitering är 10 seniormedlemskap.
  • Tillgång att gratis använda förbundets webbaserade medlemsregister.
  • Medlemskort med föreningens och medlemmens namn, medlemsnummer och distriktstillhörighet skickat direkt hem till medlemmen.
  • Tidningen ”Svenskt Fiske” skickat direkt hem till medlemmarna fem nummer/år.
  • Personliga medlemsförmåner genom ”medlemsinloggning” på Sportfiskarnas hemsida.
  • Ingen separat avgift för föreningen.