DU har möjlighet att förändra!

Vi har tidigare diskuterat i klubben om att ha en ”egen” ramp och nu behöver vi DIN hjälp med att besvara några frågor innan vi kan gå vidare med en skrivelse till Enköpings kommun.

Du kan besvara frågorna direkt i inlägget genom att vara inloggad och klicka på rubriken eller skicka ett mejl via kontaktformuläret.

1. Har du din båt på trailer?
  2. Hur många sjösättningar gör du under ett år?
  3. Är det viktigt att ha en ”riktig” ramp i Enköping?
  4. Motivera till varför du vill/behöver en ”riktig” ramp (ej obligatoriskt att besvara men kan ha stor betydelse i framtida beslut).

Tack för din medverkan!

Föregående

Kom på invigning av fiskvägen i Hjälstaviken!

Nästa

Invigning av fiskvägen vid Hjälstaviken

1. Patric Lindblom

– Har du din båt på trailer?
    JA
    – Hur många sjösättningar gör du under ett år?
    ~20 ggr.
    – Är det viktigt att ha en ”riktig” ramp i Enköping?
    Absolut
    – Motivera till varför du vill/behöver en ”riktig” ramp (ej obligatoriskt att besvara men kan ha stor betydelse i framtida beslut).
    Fler och fler har sin båt på trailer p.g.a. brist på båtplatser, risken för stöld och de få ”öppna” ramper som finns idag är mer eller mindre natur ramper som kan ställa till det under iläggning och upptagning med dyra reparationer av bil, båt och motor eftersom det inte finns någon ansvarig som underhåller dessa. Eftersom vi inte är en båtklubb (marina) kan vi med enkla medel göra denna ramp tillgänglig till alla av intresse.